مفهوم برند
برندسازی فرایندی است برای شناخته شدن و محبوب شدن کسب و کارها، که به وسیله ی آن می توان نام و فلسفه وجودی کسب و کار را برای مخاطبین خود معنا کرد.
برند ویژگی یا مجموعهای از ویژگیها است که باعث تمایز هویتی یک سازمان از سازمانهای دیگر میشود و علاوه بر رفع نیاز مشتریان، رابطه عمیق با آن ها برقرار می کند و وفاداری مشتری را به همراه دارد.
دنیای برند فراتر از مفاهیم اولیه بازار یعنی عرضه، تقاضا، نیاز و… است و نگاهی عمیقتر و اثرگذارتر در ارتباط با مشتری دارد

چرا برندسازی اهمیت دارد؟

مزایای برندینگ
برندینگ آگاهی مردم را نسبت به کسب و کار افزایش می دهد که همین را می توان مهم ترین مزیت آن عنوان کرد.
با برندینگ می توان ارزش کسب و کار را افزایش داد. آگاهی مردم نسبت به کسب و کار باعث تقویت جایگاه برند خواهد شد
با برندینگ می توان مشتریان جدیدی را جذب کرد. مثبت شدن دید مردم به کسب و کار از طریق برندینگ باعث ایجاد اعتماد بین آنان شده و احتمال خرید آنان را افزایش می دهد